Luksus Den Allure og Betydningen af ​​Farven Rød

Luksus Den Allure og Betydningen af ​​Farven Rød

Initiativerne inden for kunst og kultur blev spydspids af Lisa Koenigsberg, som var vært for den 13. årlige New York Fashion Conference om Allure, Style og Significance of Red denne sidste måned i New York City.

Denne to-dages konference malet NYC i alle nuancer af rød til hele weekenden fyldt med paneldiskussion om betydningen af ??rød farve i luksus, mode, kunst og samfund som helhed.

Højttalere omfattede velkendte bladredaktører, mode designere, perle specialister, kunstnere, forfattere og akademiske forskere, der kom sammen for at diskutere deres kærlighed til farven rød. Paneldeltagere diskuterede en række emner, der omfattede internationale udviklingsmæssige konsekvenser af rød perle minedrift i tredjelande lande, Valentinos historiske Red marketing kampagne, social aktivisme drevet af med hiv / aids (RØD) bevægelse, berømte rød stil udsagn fra ikoniske kvinder, samt Den intellektuelle ejendoms kontrovers af Christian Louboutin og Yves Saint Laurent på en skos lyse røde såler.

Matt Tyrnauer talte meget om sin film Valentino The Last Emperor, der giver et glimt af en ikonisk mode designer, hans halvt årti lange berygtede forretningsforbindelse med Giancarlo Giammetti og Valentino’s imperium ledet af hans hoved sømstress Antoinette de Angelis og hendes lille besætning, der bringer designers vision i livet med algebraisk præcision og sjældne håndværk.

Som mange af jer ved, at den har set filmen, giver dokumentaren et intimt billede af, hvad Valentino / Giammetti-partnerskabet var så vellykket. Tyrnauer er blevet bedt om at tale på førende handelsskoler, herunder Harvard og Columbia, om emnet. Det var Giammetti, der tog Valentinos kærlighed til rødt og skabte en strålende marketingkampagne, der skabte bevidsthed om designeren, en loyal kunde efterfølgende og et solidt fundament for brandets bæredygtige succes. Valentinos underskrift rød, “Ferrari Red”, var fødslen af ??high-end, couture fashion marketing.

Et andet emne diskuteret var konsekvenserne af den igangværende intellektuelle ejendoms kontrovers mellem Christian Louboutin og Yves Saint Laurent. Susan Scafidi, professor og akademisk leder af Fashion Law Institute på Fordham Law School, oplyste publikum om juridiske aspekter af sagen.

Scafidi påpegede modeindustriens ugunstige status i henhold til den amerikanske intellektuelle ejendomsret og forklarede, at mens Louboutins røde soler varemærke nr. 3.361.597 står, er kampen langt fra over. Europæiske domstole læner sig mod at opretholde varemærket, mens u..S domstolen står imod det ved at argumentere for, at hvis Monet f.eks. Varemærket hans berømte vandlilla blå farve, kunne det have haft en katastrofal virkning på resten af malere.

Debatten om, hvorvidt det er rimeligt at tegne paralleller mellem mode og kunst i intellektuel ejendomsret, er åben, men det viser sig, at der klart er behov for en dybere diskussion af, hvilke aspekter af mode der er behov for bedre IP-beskyttelse og hvilke elementer af kreativiteten proces eller et slutprodukt udgør intellektuel ejendomsret værd at beskytte.

Legendariske modedesignere Norma Kamali og Vicky Tiel prydede det røde udstyrede publikum med deres kreationer og talte om deres personlige rejse og betydning for rødt i deres karriere. Vicky Tiel, en designer bag måske den mest berømte røde kjole i underholdning – den røde kjole, som skuespillerinden Julia Roberts bar i Pretty Woman – indrømmede, at mens hun var skuffet over, at hun aldrig modtog kredit i filmen, var hun aldrig vred, fordi hendes Pretty Women kjole blev den længste løbende kjole til salg i USA.

Designer Norma Kamali, bedøvelse som sædvanlig i sin røde kjole, talte om indflydelsen farve har på kvinders liv. Afhængig af valg af tøj, sko og tilbehør, kan denne farve styrke eller objektivere kvinder. I forbindelse med sit eget mærke beskrev hun det som “en stille, blottet for støj” og nævnte, hvordan hun som forsøgte at finde en balance mellem at bevare denne stilhed og adpating til nye sociale landskaber. I stedet for at anvende traditionelle markedsførings- og modeshows gør hendes mærke 3D modefilm og eksperimenter med nye teknologier.

Den Røde Konference var virkelig en fest for elskere af mode, kunst og historie rød, der forstærket farven på farven på tværs af varianter af problemer og glædeligt publikum med blandingen af ??seriøse og forførende, rødt tøj og sko. Vi kan ikke vente på rød farve til at regere over NYC igen og igen næste år.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv et svar

Skriv et svar

 

Næste indlæg

Luksus Den Allure og Betydningen af ​​Farven Rød